ШКОЛА В ЦИФРОВОМУ СВІТІ





Медіаосвіта та медіаграмотність

 

 

Портал  медіаосвіта та медіаграмотність

 

Сучасний простір медіаграмотності та перспективи його розвитку. Збірник статей Сьомої міжнародної науково-методичної конференції:Київ. : Центр Вільної Преси, Академія української преси, 2019. – 435 с.

Збірник об’єднав виступи учасників Сьомої міжнародної науково-методичної конференції з медіаосвіти та медіаграмотності, де йдеться про теоретичні й світоглядні засади медіаосвіти, медіаосвіту та медіаграмотність у дошкільних навчальних закладах та початковій школі, в середніх загальноосвітніх закладах; про організаційні та управлінські моделі упровадження медіаосвіти; про медіаграмотність як педагогічну компетенцію. Видання уможливлює вивчення методів викладання медіаосвіти та медіаграмотності у вищій педагогічній освіті та в післядипломній педагогічній освіті. Одна з чільних тем в Україні – це медіаграмотність як педагогічна компетенція також представлена в збірнику.

 

Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навч.-метод. посіб. / О. П. Мокрогуз (розділи 1, 2, 3, підрозділ 4.2), О. В. Волошенюк (розділ 1, підрозділи 4.1, 4.3), Г. А. Дегтярьова (підрозділ 4.1), І. П. Старагіна (розділ 4.1), Р. В. Шаламов (підрозділ 4.2.); за заг. ред. В. Ф. Іванова., О. В. Волошенюк., Р. І. Євтушенко. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси, 2022. 63 с. ISBN 978-617-7370-42-9

Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою КМУ України № 898 від 30 вересня 2020 р., що визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей уч­нів, містить значний медіаосвітній потенціал. Наш посібник пропонує аналіз методичного потенціалу модельних навчальних програм і підручників для 5–6 класу з усіх освітніх галузей, детальніше ми зу­пиняємося на особливостях інтеграції медіаосвіти в мовно-літературній, громадянській, історичній та природничій освітній галузях.

Книжка розрахована на вчительок та вчителів, які прагнуть урізноманітнити свої заняття, зробити їх цікавішими для учнів, розвивати не лише предметні компетентності, але й медіаграмотність.

 

 

Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики [Електронний ресурс]: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 26 січня 2023 р. / За заг. ред. І. Жуховського, З. Шарлович, О. Мандич / Міжнародна Академія Прикладних Наук (Республіка Польща) – Державний біотехнологічний університет (Україна). – Ломжа, Польща, 2023. Ч. 1. 362 с.

Організатори конференції: Міжнародна Академія Прикладних Наук в Ломжі (МАПН, Ломжа, Республіка Польща),Державний біотехнологічний університет (ДБТУ, Харків, Україна)

 

 

 

 

 

 

IREX in Ukraine   Facebook

 

Збірник присвячений науковому осмисленню ходу та результатів проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Розглядаються як загальні положення, так і конкретні приклади впровадження елементів медіаграмотності в освітній простір України. Статті будуть цікаві і корисні для студентів, аспірантів, наукових співробітників, викладачів, керівників закладів освіти, усіх, кого цікавить проблематика впровадження медіаграмотності.

 

 

Ризикована онлайн-поведінка серед молоді стає нормою.

Згідно з дослідженням, проведеним в ЄС серед 8 тис. підлітків, ризикована онлайн-поведінка серед молоді стає нормою. Опитування показало, що кожна четверта дитина тролила когось в інтернеті, кожна восьма – брала участь в онлайн-домаганнях, кожна п’ята – займалася секстингом та 4 з 10 підлітків дивилися порнографію.

Для українських дітей поруч із загальними загрозами такими, як секстинг, грумінг, сексторшен, надмірний час онлайн, кібербулінг, існують загрози, що відповідають часу війни: дезінформація, залучення дітей до співпраці з окупантами та інші.

Для того, щоб кожний освітянин, учитель, мати або батько були обізнані про ризики для дітей в мережі, могли дати їм загальну освіту інтернет-грамотності, знали, як налаштувати гаджети, куди звернутися за консультацією, громадська організація #stop_sexтинг у партнерстві та за фінансової підтримки ChildFund створила освітню онлайн-платформу https://stop-sexting.in.ua/adult/

На онлайн-майданчику можна знайти корисний контент для батьків та освітян: матеріали для проведення уроків, методичні посібники, тематичні книги та фільми, VR-квест, онлайн-виставку та останні новини. Крім того, на платформі працює запис на консультацію з психологом та  портал повідомлень про матеріали, що зображують сексуальне насильство над дітьми. Портал працює як лінія звітування: ці повідомлення допомагають захистити дітей та не допустити їхньої подальшої сексуальної експлуатації.

·        ·    Повідомити       ·     Чат-бот      ·     Психолог

 

 

Збірник об’єднав виступи учасників Сьомої міжнародної науково-методичної конференції з медіаосвіти та медіаграмотності, де йдеться про теоретичні й світоглядні засади медіаосвіти, медіаосвіту та медіаграмотність у дошкільних навчальних закладах та початковій школі, в середніх загальноосвітніх закладах; про організаційні та управлінські моделі упровадження медіаосвіти; про медіаграмотність як педагогічну компетенцію. Видання уможливлює вивчення методів викладання медіаосвіти та медіаграмотності у вищій педагогічній освіті та в післядипломній педагогічній освіті. Одна з чільних тем в Україні – це медіаграмотність як педагогічна компетенція також представлена в збірнику.

 

Переклад документа створений за ініціативи Міністерства цифрової трансформації України громадською організацією “МІНЗМІН” за підтримки Міжнародного союзу електрозв’язку (МСЕ). Документ не було перекладено МСЕ, і його не слід вважати офіційним перекладом чи публікацією. МСЕ не несе відповідальності за будь-який зміст або помилку в цьому перекладі. ©ITU 2020

 

Переклад документа створений за ініціативи Міністерства цифрової трансформації України громадською організацією “МІНЗМІН” за фінансової підтримки Міжнародного союзу електрозв’язку (МСЕ). Документ не було перекладено МСЕ, і його не слід вважати офіційним перекладом чи публікацією. МСЕ не несе відповідальності за будь-який зміст або помилку в цьому перекладі. ©ITU 2020.

 

Для підтримки впровадження Рекомендації CM/Rec(2018)7 Комітету міністрів Ради Європи про принципи дотримання, захисту та реалізації прав дитини в цифровому середовищі

Посібник підготували: Соня Лівінгстон, Єва Лівенс.Джон Карр. Рада Європи.

 

Підсумки національного тесту з медіаграмотності 2022. /  Фільтр. Національний проєкт з медіаграмотності Міністерство культури та інформаційної політики України. Опубліковано 04.11.2022.

27 жовтня 2022 року відбувся національний тест, в якому взяли участь 32 586 учасники, а 17 555 українців повністю його пройшли. Тест складався з 34 запитань.

Національний тест з медіаграмотності проводив Фільтр. Національний проєкт з медіаграмотностіМіністерство культури та інформаційної політики України разом з програмою USAID Мріємо та діємо та проєктом «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», які втілюються IREX in Ukraine за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), Посольства Великої Британії в Україні та Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні. Партнером події також є Міністерство молоді та спорту України. Інформаційним партнером є Embassy of Sweden in Kyiv.

 

 

10 серій медіапродукту «Уроки антифейку з Гордєєвим».

Live-зустрічі старшокласників з експертом-телеведучим Єгором Гордеєвим, де в легкій і доступній формі діалогу діти вчаться розпізнавати дезінформацію і протистояти їй. Мета уроків – звернутися до молодіжної аудиторії, пояснити як працює дезінформація і чим вона небезпечна, сприяти розвитку критичного мислення. Матеріали підготовлено в рамках проєкту «Всеохопної інформаційно-просвітницької кампанії з протидії дезінформації» БО «СМАРТ АНГЕЛ».